Aproape 3 milioane de decese provocate de accident vascular cerebral si boli cardiovasculare pot fi asociate cu consumul mic de fructe si legume.

Un studiu nou arata ca 3 milioane de cazuri de deces provocate de accident vascular cerebral (AVC) sau boli cardiovasculare pot fi asociate cu consumul mic de fructe si legume. Cercetatorii au adunat in primul rand datele legate de alimentatie si dieta care cuprinde aproximativ 82% din populatia globului si include 113 din 187 tari.

Acestia au analizat apoi datele fiecarei tari cu privire la decesele provocate de boli coronariene si accident vascular cerebral pentru a determina rata de mortalitate cauzata de bolile cardiovasculare. Astfel s-a ajuns la urmatoarele rezultate bazate pe urmatorii factori de risc:

–Consumul mic de fructe
Cauza deces : Accident vascular cerebral : 1.3 milioane
Cauza deces : Boli cardiovasculare : 520,000

–Consumul mic de legume
Cauza deces : Accident vascular cerebral : 200,000
Cauza deces : Boli cardiovasculare : 800,000

Tarile cu consumul cel mai mic de fructe si legume au numarul cel mai mare de decese din motive cardiovasculare. Astfel, tarile din Asia de Sud, Asia de Est si Africa Subsahariana, unde putine fructe sunt consumate au prezentat numarul cel mai mare de decese provocate de accident vascular cerebral.

Tarile cu consum mic de legume cum ar fi Asia Centrala si Oceania au prezentat numar ridicat in ceea ce priveste bolile cardiovasculare.
In mod individual, numarul cel mai mare de decese provocate de AVC datorat consumului mic de fructe si legume apare in China si India.


Cum protejeaza fructele si legumele sistemul cardiovascular?

Fructele si legumele contin atat fibre cat si potasiu, magneziu si antioxidanti. Acestia protejeaza impotriva hipertensiunii arteriale si impotriva nivelului ridicat de colesterol. In acelasi timp ajuta la mentinerea sanatoasa a microbiotei intestinale. Persoanele care consuma o cantitate mare de fructe si legume au mai putine sanse de a deveni supraponderale sau obeze. Toate aceste beneficii si actiuni dovedesc faptul ca fructele si legumele imbunatatesc sanatatea cardiovasculara.

Majoritatea oamenilor se gandesc la mancare doar in termeni de calorii, vitamine si mentinerea unui consum mic de sare si zahar. Aceste descoperiri indica faptul ca aria de gandire cu privire la alimentatie ar trebui sa se extinda, astfel incat sa curpinda si alimente protectoare cum ar fi fructele si legumele, conform autorului Dariush Mozaffarian.


Cantitatea necesara de fructe si legume?

In mod surprizantor consumul de fructe si legume nu trebuie sa fie intr-o cantitate mare pentru a beneficia de o dieta sanatoasa. Aproximativ 300g de fructe si 400g legume pe zi sunt destul pentru a fi considerate ca aport optim.

In concluzie, consumul unei cantitati adecvate de fructe si legume reduce cu mult riscul de deces provocat de boli cardiovasculare sau accident vascular cerebral.

Sursa: despre-medicina.com